آموخته‌ها و نیاموخته‌های من در دانشگاه فرهنگیان : مدیریت کلاس درس
کد مقاله : 1046-PANF
نویسندگان
مریم بهنام فر *
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
دانشگاه فرهنگیان محلی است برای کسب دانش و شایستگی‌های معلمی؛ در یک دوره‌ی چهارساله سعی می‌شود همه‌ی آن چیزی که باید فرا گرفته شود، به طور کامل و جامع در اختیار دانشجو قرار بگیرد. در این بین دانشگاه فرهنگیان همواره سعی می‌کند تا اساتید مجرب و شایسته‌ای را برای این امر انتخاب کند تا نه صرفا به صورت تئوری بلکه تا حد ممکن به صورت مجسم و عینی مطالب مفید و ضروری را ارائه کنند. در این چهار سال نیز چهار دوره‌ی کارورزی وجود دارد که تجربیات جدیدی را برای اولین بار در اختیار دانشجو قرار می‌دهد تا او را برای این حرفه‌ی مهم و پرمسئولیت آماده کند. در بین این دروس و مطالب شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین توانایی که یک معلم، مخصوصا یک نومعلم، باید داشته باشد، توانایی مدیریت کلاس درس است. چرا که بدون مدیریت قوی، امکان تحقق اهداف آموزشی به پایین ترین حد ممکن خواهد رسید. کنترل، همراه کردن و همکاری دانش‌آموزان با معلم در ابتدای سال تحصیلی یک محیط آموزشی مناسب را هم برای معلم و هم برای دانش‌آموز فراهم خواهد کرد. دانشگاه فرهنگیان نیز کاملا به این موضوع واقف است و تلاش کرده است تا این توانایی را به دانشجو انتقال دهد. اما باید دانست که تا چه حد در این امر موفق بوده است.
کلیدواژه ها
دانشگاه فرهنگیان؛ مدیریت کلاس درس؛ دانشجو معلم، دانش‌آموز
وضعیت: پذیرفته شده مشروط