تحصیل سودمند در دانشگاه فرهنگیان |
کد مقاله : 1088-PANF |
نویسندگان |
سعاد نواصری * آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
باتوجه به چارت درسی کارشناسی پیوسته رشته ی آموزش ابتدایی ، ۲ واحد درسی آموزش در کلاس های چند پایه و ۲ واحد درسی مدیریت و برنامه ریزی در کلاس های چند پایه موجود است. همچنین ۲ واحد درسی تاریخ و تمدن اسلامی و ۲ واحد درسی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران موجود است. باتوجه به واحد های گذرانده و منابع مطالعه شده ، محتوای هر ۴ واحد درسی شباهت بسیار زیادی به هم دارند و به راحتی می توان آن ها را تلفیق کرد. در دوره ی کارشناسی باید ۲ واحد درسی پژوهش و توسعه ی حرفه ای شامل روایت پژوهی ، اقدام پژوهی و درس پژوهی گذرانده شود. باتوجه به گستردگی ، اهمیت و کاربرد این موضوعات در ۳۰ سال تدریس معلمان ، بهتر است به هر زیر مجموعه ۲ واحد درسی جداگانه اختصاص داده شود. در برنامه ی درسی ۲ واحد درسی آموزش تلفیقی و تکالیف مهارتی نیز باید گذرانده شود. که باتوجه به عنوان این درس بهتر است همزمان با آموزش علوم تجربی ، ریاضی و سایر دروس ، استادان گرامی موارد قابل تلفیق با دروس دیگر و تکالیف مهارتی مربوطه را آموزش دهند. بنابراین لزومی به وجود این واحد درسی جدا احساس نمی شود. |
کلیدواژه ها |
تاریخ ، پژوهش ، تلفیق |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط |