آموخته های من به عنوان دانشجو معلم از درس کارورزی در دانشگاه فرهنگیان |
کد مقاله : 1097-PANF |
نویسندگان |
امیر لیاقی * اموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
در طی گذران کارورزی می توانم بگویم که به بخش اعظمی از ویژگی های اخلاقی ،کاری و حرفه ای خود پی برده ام و می توانم بسیاری از انها را در موقعیت های گوناگون کنترل کنم. دانشجوی ترم اولی که زود از کوره در میرفت حالا تبدیل به اموزگاری صبور و یاری رسان شده است . دانشجوی ترم اولی که تکالیف زیاد را عامل سوق دادن بچه ها به تحصیل و درس می دانست حالا کلاسی توام با تکالیف عملکردی و کوتاه اما پر بازده را رهبری می کند . دانشجوی ترم اولی که ناسنجیده قضاوت می کرد و موقعیت های مختلف را بدون درنظر گرفتن تمام جوانب پشت سر می گذاشت حالا تبدیل به یک قاضی عادل در کلاس درس شده است و در نهایت دانشجوی بی تجربه ای که صرفا دروس تئوری دانشگاهی را پشت سر گذاشته بود هم اکنون معلمی مهربان و با تجربه است که می تواند چالش ها را تدبیر کند و کلاس را نه حول محور خود بلکه حول محور مدیریت خود کنترل نماید . بهانه تراشیدن راحت ترین کار پس از رفتن به مدارس پیش از موعد مقرر بود . می توان گفت که سازماندهی در مدارس ان هم یک سال زودتر از زمان مقرر شده همزمان تلخ ترین و در عین حال شیرین ترین اتفاق دوران تحصیل من بود . معامله ای برد-برد ، من فرصت کسب لذت بیشتر از دوران دانشجویی را از دست دادم و در مقابل صاحب 25 فرزند از فرزندان این اب و خاک شدم . |
کلیدواژه ها |
کارورزی-دانشگاه فرهنگیان-آموزش |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط |