در مسیر معلم شدن (آموخته های من در دانشگاه فرهنگیان) |
کد مقاله : 1189-PANF |
نویسندگان |
مهشید واعظ * کارمند دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
مطالعه حاضر با عنوان در مسیر معلم شدن (آموخته های من در دانشگاه فرهنگیان) تدوین شده است که هدف از آن این است که دانشجومعلمی که معلمی کردن را پذیرفته و در دوره های مربوط به کسب تجارب آن شرکت کرده، فرصتی به دست آورد که به تامل در عمل خویش بنشیند و شدن خود را به تصویر کشد و از بودن خود در آرمان هایش برای آینده سخن به میان آورد. در واقع هدف از این مقاله این است که معلم متوجه شود که چه نگرشی نسبت به معلمی دارد. روش مورد استفاده در این مقاله کیفی و از نوع خودکاوی روایتی است. در خودکاوی روایتی، معلم مطالبی در مورد خودش، تجربیاتش، احساساتش، اطلاعات و تعهدات خود را می نویسد تا به وسیله آن هویت حرفه ای خود را تدوین کند. در این مقاله به رخدادهای واقع شده در فرایند تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در بخش فعالیت های آموزشی، فرهنگی و به طور ویژه به بخش کارورزی پرداخته شده است و در پایان نیز تجربیات خود در هر بخش را بیان کرده و پیشنهاداتی ارائه شد. |
کلیدواژه ها |
دانشگاه فرهنگیان، معلم، تجربیات، دانشجومعلم |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط |