نقدی بر آموزش اصول مدیریت کلاسی در دانشگاه فرهنگیان و ارائه راهکار های مناسب |
کد مقاله : 1204-PANF |
نویسندگان |
زهرا عسگری * معلم |
چکیده مقاله |
مدیریت اصولی کلاس درس با ایجاد محیط یادگیری ساختارمند و فعال می تواند فضای یادگیری را همراه با مشارکت حداکثری فراگیران تقویت کند.همچنین می توان یکی از وظایف اصلی معلمان را مدیریت صحیح کلاس درس عنوان کرد که منجر به تعلیم و تربیت هدفمند می گردد. در نتیجه آموزش اصولی نحوه ی مدیریت کلاسی در واحد های دانشگاهی معلم پرور از ضرورت های نظام تعلیم و تربیت می باشد.در مقاله پیش رو نحوه ی ارائه ی اصول مدیریت کلاسی در دانشگاه فرهنگیان و بررسی نقاط ضعف و قوت آن، و در پایان راهکارهای موثر برای ارائه ی این مهم در دانشگاه فرهنگیان ذکر شده است. پژوهش پیش رو با مروری بر دیدگاه های نظری موجود در حیطه مدیریت کلاسی، شواهد حاصل از مرور مبانی نظری و شواهد تجربی نومعلمان همراه با ارائه راهکار های ساختارمند جهت پیشبرد اهداف آمادگی دانشجو معلمان در حوزه ی مدیریت کلاسی را فراهم کرده است. |
کلیدواژه ها |
مدیریت کلاسی، محیط یادگیری، دانشگاه فرهنگیان، تعلیم و تربیت |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط |